ספרים רבים נכתבו על תהליך קבלת החלטות של הצרכן שבסופו הוא מחליט לקנות מוצר זה או אחר. חלק ניכר מהספרים האלה ניתן לסכם בשני מילים: "מיתוג עסקי". מיתוג עסקי נכון גורם לצרכן לבחור פעם אחרי פעם בחברה מסוימת, לשמור לה נאמנות ואף לסלוח לחברה במצבים כמו העלאת מחירים. לכן כל תהליך של שיווק כולל בראש ובראשונה מיתוג עסקי. מטרתו של המיתוג העסקי הוא למקסם את פוטנציאל הצלחתם של עסקים. כדי לעשות זאת אנו נדרשים קודם כל לשרטט מפת מותג הפורשת בבהירות את מהות העסק שלנו. המפה כוללת את המיתוג –ההבטחה, הבידול-התרומה הייחודית, מיצוב העסק ביחס לעסקים אחרים, מטרותיו, הגדרת קהלי היעד, והקשיים שבהם הוא נתקל. המיתוג העסקי מאפשר לנו להתבונן על העסק שלנו דרך משקפיים חדשות, מתוך פרספקטיבה מפתיעה, זווית מבט יצירתית, שמרחיבה את טווח הראיה שלנו ומאירה נקודות לא נראות. זהו שלב הכרחי וחשוב בדרך להזנקת העסק קדימה.
אני אוהבת להתייחס לעסקים וארגונים כמו לאישיות של ממש, מן ישות ייחודית מבודלת, שיש לה יכולות והבטחות, חלומות וחסמים. בנוסף בתהליך המיתוג העסקי, יש התייחסות גם למיתוג היזם או המנהל, למטרותיו האישיות ו לתמהיל הכישורים הייחודיים שהוא מביא עמו.
לאחר תהליך מיפוי המותג אנו בונים תכנית שיווק יישומית הכוללת את אסטרטגיות השיווק הנבחרות מול חזון, מטרות ויעדים ותוצאות ברורות. עסק בונה את המותג והמותג בונה את העסק. זה תמיד כך. המותג מחובר לעסקי, משפיע עליו ומושפע ממנו.
רוצים לבנות עסק חדש ולעשות את זה נכון? מבקשים להגיע להישגים גבוהים יותר בעסק הקיים? בואו לעבור יחד אתי תהליך מיתוג עסקי מעצים ומפרה.