מהו שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי הינו שם כולל לקשת פעילויות הפרסום הנעשות ברשת האינטרנט לצורך קידום עסקים, מותגים, שירותים ומוצרים. בין הפעילויות הללו ניתן למנות: קידום אתרים ממומן ואורגני בגוגל, פרסום במגוון הרשתות החברתיות דרך פוסטים וצילומים המייצגים את העסק מקדמים את הנראות, ומושכים את העין – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט, יו-טיוב ואחרים, פרסום ברשימות תפוצה, מאמרים שמילות מפתח שזורות בהן ומעניקות תוכן איכותי, עשיר וחינמי המושך את הלקוח הפוטנציאלי עד לסגירת העסקה ועוד. השיווק הדיגיטלי מהווה חלק מתהליך מובנה ומוכוון מכירות. זהו כלי מדויק ואינטראקטיבי, העושה שימוש בטכנולוגיות הדיגיטליות השונות במטרה לרכוש לקוחות פוטנציאלים-לידים חדשים שיהפכו ללקוחות. השיווק הדיגיטלי מבוסס על הגעה ממוקדת אל קהלי היעד, התייחסות אליהם והנעתם לפעולה. כיום, כמעט כל עסק משלב את השיווק הדיגיטלי במערך השיווק והמכירות שלו.
מדוע נדרש שיווק דיגיטלי לעסקים ולא די בפרסום מפה לאוזן?
בעלי עסקים רבים הבינו זה מכבר, שאין די בפרסום מפה לאוזן כדי להשאיר אותם רלוונטיים בתחומם. גם דרכי הפרסום המיושנות אינן אפקטיביות כבעבר- בעמודי עיתונות, פרסום ברדיו ובטלוויזיה, פרסום בלוחות מודעות, פליירים, מגנטים אין בהם די, מכיוון שהקהל ממעט להשתמש באמצעים אלה כיום. הציבור כמעט ואינו מחפש וצורך מידע דרך אמצעי תקשורת אלה בחיפוש אחר עסק מסוים, ובאופן אוטומטי הוא יחפש את המידע הרצוי ברשתות הדיגיטליות. לכן אי אפשר להסתמך רק על דרכי פעילות אלה. גם אם שם העסק שלך עבר מפה לאוזן בהמלצה אישית ועסקית, תמיד יבדקו אם יש לעסק נוכחות באינטרנט ואם הוא מקודם ונמצא בעמודים הראשונים של גוגל. נוכחותו ומיקומו של העסק בגוגל מעידים גם על קיומו בתקשורת דירוגו בקדמת הטכנולוגיה או הרחק ממנה – ורוב האנשים מושפעים מכך. כלומר, ככול שהעסק נמצא בתפוצה רחבה, נוכח בעמודים הראשון או השני של גוגל, בעל נוכחות רחבה בפלטפורמות דיגיטליות שונות, ושברשותו אתר אמין המכיל מידע רב ואיכותי, הלקוח הפוטנציאלי יושפע מכך ויאמין שהעסק רלוונטי, אמין, נותן שירות גבוה, בעל ניסיון רב בתחומו ובעל לקוחות רבים.
יתרון השיווק הדיגיטלי לעסקים – חשיפה עצומה
מיליוני אנשים נחשפים מדי יום לפרסומים שיווקיים ברשת האינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. חשיפה משמעותית כזו מאפשרת לכל עסק להגיע למירב האנשים המהווים את קהל היעד שלו. השימוש בכלים אפקטיביים כמו קמפיין מומן ברשת החברתית בנוסף לשיווק אורגני, מקדם באופן משמעותי ההגעה והפרסום לקהל היעד של העסק ומביא לחשיפה עצומה. כמו כן, מיקוד קהל היעד בעזרת השיווק הדיגיטלי חושף את העסק לקהל איכותי ומדויק, ולא מפזר את האנרגיות שלו על לקוחות שלא רלוונטיים לו. בנוסף, השיווק הדיגיטלי מאפשר ליישם את המיתוג, המיצוב והבידול של העסק בתוך מערכת אשר נגישה למרבית האנשים וזמינה עבורם מסביב לשעון ובכך לייצר חשיפה, מכירות, תוך הבלטה של העסק מול מתחרים דומים.
שיווק דיגיטלי לעסקים מחייב מקצוענות וידע רב תחומי בשיווק ומכירות
הקמת אתר שאינו מקודם, פרסום של פוסט שבועי בפיסבוק או של סרטון המחשה או סרטון תדמית על מוצר ביו-טיוב, אינם שיווק דיגיטלי אלא גיחה שולית למגרש המשחקים. התחרות נמצאת בעולם הדיגיטלי, ולא די לחנות שם למספר רגעים. בעלי עסקים רבים סבורים שאם הקימו אתר שנמצא אי שם השקיעו בכתיבת פוסט קריאטיבי – הרי שהם מסודרים מבחינת השיווק הדיגיטלי. זוהי חשיבה מוטעית שמייצרת צעדים לא מקצועיים ולא אפקטיביים. במקרה זה, יש צורך, לקדם את האתר אורגנית וממומן, להוסיף תכנים לאתר על בסיס חודשי. בכתיבת פוסטים על דו שבועי, הפוסט בפייסבוק ובאינסטגרם צריך להכיל מידע מושך ומסקרן כגון מבצע מיוחד, תמונה צבעונית שמייצגת את העסק ותופסת את העין ועוד. פוסט כזה צריך לגרום ללקוח פוטנציאלי ללחוץ על הפוסט ולהמשיך להתעניין במידע נוסף. דבר זה דורש נוכחות מסיבית ברשת ולא חד פעמית. השיווק הדיגיטלי דורש עבודה מסביב לשעון ולכך גם את הכוח האדם הראוי והמקצועי, המומחה בתחום זה ופנוי להשקעת הזמן לשיווק העסק. שיווק דיגיטלי אפקטיבי אינו עומד בפני עצמו ואינו מנותק משאר פעולות השיווק והמכירות. לכן, הוא חייב להיות מטופל בידי מקצוענים לא רק בתחום הטכנולוגי אלא בעלי ידע רב תחומי בכל מערך השיווק והמכירות. אלה ישכילו להבין בצורה מעמיקה את כל כללי המשחק, יתייחסו לתמונה הכוללת, ויבחרו את הפעולות והפלטפורמות הנכונות לעסק ולמטרת הפרסום הספציפית שלו. המקצוענות נמדדת ביכולת לשלב את השיווק הדיגיטלי במכלול המערך השיווקי והמכרתי, וליישם אותו כחלק מתוכנית הפעולה הכוללת וליצר לקוחות.
כיצד בונים תכנית שיווק דיגיטלית לעסקים?
המדיות הדיגיטליות נבדלות אלה מאלה בתכנים שלהן ובאינטראקציות החברתיות המתקיימות בהן. בהתאם לכך, נדרש איש מקצוע ברמה השיווקית שיבנה תכנית שיווק דיגיטלית. תכנית כזו כוללת ניתוח ואפיון של העסק (המוצר, השירות) וקהלי היעד שלו, ובניית קונספט שיווקי ומכירתי שיכלול את המיתוג והבידול של העסק. התוכנית תנתב ותמקד את השיווק הדיגיטלי בפלטפורמה הפונה לקהלי היעד ואשר עשויה להשיג את התוצאות המיטביות. לדוגמה אתר הוא פלטפורמה מתאימה לשיווק לקהל עסקי ופרטי גם יחד, פייסבוק ואינסטגרם הוא במה אידיאלית להצגת שירותים ומוצרים לקהל הפרטי, לינקדאין מתאימה לפנייה למגזר העסקי, יו-טיוב מעולה לפרסום סרטוני תדמית , המחשה והדרכה לקהל העסקי והפרטי וכן הלאה. מומחה בשיווק ומכירות רב תחומי מכיר הן את העסק והן את מאפייני המדיות הדיגיטליות והקהל הפועל בהן – אותו קהל העשוי להתעניין במוצר או השירות המשווקים. בהתאם לכך הוא בונה אסטרטגיית שיווק דיגיטלי הכוללת יעדים ודרכים להשגתם.
המומחיות שלנו בתחום השיווק דיגיטלי
במגנוס – ניהול שיווק ותוצאות, תמצאו מומחים בשיווק, ובשיווק דיגיטלי. לא תמצאו טכנאי פייסבוק או גוגל אלא מומחים בכל מערך השיווק והמכירות, לרבות אסטרטגיה, מיתוג, מיצוב, בידול, הגדרת קהלי יעד והכנת תכנית שיווקית ומכרתית בהתאמה ללקוח ספציפי. הידע העשיר בכל התחומים מאפשר לצוות מגנוס להתאים לכל לקוח את הכלים הדיגיטליים הנכונים, ולמקד בתוכם גם את אופי השיווק ומרכיביו בהתאם לקהל היעד: כתיבת התכנים, המסרים, העיצוב הגרפי, חידוד המיתוג והבידול. הדגש הינו על התאמה, אינטגרציה ויצירת הרמוניה, כך שכל מצגי השיווק החל מהאתר, פייסבוק, אינסטגרם יוטיוב, לינקדאין ועד לציוץ בטוויטר ידברו באותה שפה.
כיצד מבצעים שיווק דיגיטלי חכם במגנוס ניהול שיווק ומכירות?
בשלב ראשון אנו בוחנים את מצב השיווק הדיגיטלי של הלקוח. בהמשך אנו מזמינים אותו לפגישה, מציגים את המידע שנאסף ומשקפים בפניו את הנראות שלו ברשת, את מיקומו ואת האפשרויות הקיימות עבורו. בהתאם לצרכים הספציפיים ותוך התחשבות במכלול הפרמטרים הרלוונטיים, אנו בונים יחד את האסטרטגיה השיווקית הדיגיטלית כחלק מהתוכנית השיווקית המכירתית המלאה. לעיתים יידרש רק צעד משלים ולעיתים יידרש ליווי שיווקי שוטף על מנת ליצור נוכחות שיווקית דיגיטלית נרחבת, להגדיל את התנועה לאתר העסק ולנהל את הלידים. זאת על מנת למקסם יישום יעיל ואפקטיבי של כל האסטרטגיה השיווקית.