ניהול קריירה

ניהול קריירה

מה זה ניהול קריירה?

כולנו יודעים מה זו קריירה – עיסוק הכולל בתוכו תפקיד כלשהו שאדם מעוניין לעשות במהלך תקופה בחייו. כולנו גם שואפים, מטבע הדברים, שהקריירה שלנו תהיה משמעותית, מספקת, מעניינת ומוצלחת, אך כבר בשלב זה יש נקודה אחת שחשוב להבהיר: קריירה מוצלחת לעולם לא תתנהל מעצמה. מישהו צריך לנהל אותה, והמישהו הזה הוא את או אתה- כי אתה הוא המנכ"ל של הקריירה שלך. ומה זה בעצם ניהול קריירה? מדובר באותם תהליכים, אשר מאפשרים לאדם להיות מודע ליכולותיו למיומנויותיו ולכישרונו המקצועי, וליישם אותם  לקידומו המקצועי. למעשה, זהו שילוב של ניהול הכולל תכנון מובנה, וניהול וביצוע יסודי ושיטתי תוך בקרה על התהליך.

מי צריך ניהול קריירה ולמה?

ניהול קריירה הוא משהו שנדרש לאנשים רבים במצבים שונים, כגון:

  • צעירים שמתחילים קריירה ראשונה בחייהם.
  • אנשים המעוניינים בקריירה שנייה או שלישית.
  • אנשים שרוצים לנהל קריירה קיימת וחשים תקועים ולא מתקדמים.
  • אנשים המעוניינים להתקדם לתפקיד בכיר במסגרת מקום עבודתם.
  • אנשים שהתחילו עבודה מסוימת ומרגישים ש"זה לא זה" .
  • אנשים שעובדים בעבודה כלשהי מזה זמן, מואסים בה, חשים שאינם מסופקים ומעוניינים להתקדם לקריירה הבאה.
  • עובדים שפוטרו ואינם מוצאים את עצמם בשוק העבודה.
  • אנשים שחולמים על הקמת עסק עצמאי
  • בעלי עסקים שמעוניינים בהגדלה והרחבה של העסק שלהם.

מה חשיבות ניהול הקריירה?

הליך ניהול הקריירה הוא נושא המעסיק רבים מאיתנו. כולנו שואפים לנהל את הקריירה שלנו בהצלחה. השאלות שהרבה פעמים מלוות אותנו הן: "מהי הצלחה מבחינה קרייריסטית עבורי?" ו-"כיצד אני יכול להגיע להצלחה זו?" בנוסף, כיצד ניתן לקדם תקשורת אפקטיבית בניהול הקריירה, הן בהיבט הארגוני והן העסקי, שתסייע לנו להתקרב למטרותינו ותאפשר לנו לנהל את הקריירה בדרך שתיחשב בעינינו כהצלחה.

כולנו מתמודדים עם סוגיות כמו יכולות אישיות, משאבים זמינים, בידול ומיתוג אישי, ניהול זמן, חלוקת משאבים, איזון בין עבודה לחיים פרטיים, התנהלות עסקית וארגונית, ובחינה מחודשת של מטרות הקריירה שלנו. לעיתים, חוסר יכולת להעריך באופן מדויק את המקור לקשיים בניהול הקריירה שלנו גורם לנו להפנות אצבע מאשימה כלפי גורמים חיצוניים כמו מקום העבודה, בעוד שלפעמים הבעיה היא שונה לחלוטין. הכרה מעמיקה של כל הגורמים המשפיעים על שביעות הרצון שלנו מעבודתנו, כמו גם היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים שונים, היא חשובה.

בנוגע לניהול הקריירה, כל אלו מהווים את המפתח לבניית מסלול קריירה שיאפשר לנו לנהל את עצמנו בצורה האופטימלית ביותר, ובעיקר באופן המשרת אותנו באופן אישי כשכירים או עצמאים. לעיתים, הקשיים בניהול הקריירה נובעים מתחושת תקיעות, אך כאשר אנו נמצאים בתוך הסיטואציה, קשה לנו לראות את התמונה המלאה בצורה אובייקטיבית. באמצעות תהליך ייעוץ ואימון מקצועי, ניתן לקבל פרספקטיבה חדשה על מצבנו, לחשוף מניעים והזדמנויות שלא היו נגישות לנו כשהיינו כלואים בתוך המצב הקיים.

תהליך זה בניהול הקריירה הוא בעל ערך רב, שכן הוא מאפשר לנו לבחון את עצמנו ואת העיסוקים שלנו מזווית חדשה, אשר יכולה להוביל לתובנות חדשות ולקבלת החלטות שיכולות לשפר את תחושת האושר והשביעות רצון שלנו.

איפה נמצא הקושי בניהול קריירה בכוחות עצמך?

רבים בינינו לא מבינים מספיק מה יש להם להציע ברמת היכולת המיומנויות והכישורים. חלקנו כלל לא מגובשים באשר לשאלה איך אנו רואים את הקריירה שלנו? מה אנחנו רוצים לעשות במסגרתה? מה יעשה אותנו מסופקים? מהו התפקיד הבא אליו אנו שואפים? חלקנו חוששים מהתפקיד הבא, מי הם אנשי הקשר איתם עלינו לשתף פעולה כדי להתקדם? מיהו קהל היעד לניהול הקריירה שלנו?

יתרה מזאת, רבים המעוניינים בשינוי ובהתפתחות הקריירה חוזרים שוב ושוב אל אותו אזור נוחות שמקבע ומונע מהם התקדמות. זה פשוט קורה, וברור שזה לא תקין.

שאלתם את עצמכם פעם מה ההבדל בין כל האנשים שעדיין "תועים וטועים" ומתנהלים לבין מצליחנים? מצליחנים יודעים לזהות ולמקד מה הערך שלהם, הם מכירים את השוק, יודעים מה נדרש בו ויודעים גם מה הם יכולים להציע.  במילים אחרות: יש להם תוכנית לניהול קריירה, ויש להם מיומנויות של ניהול, שיווק ומכירה.

מה בין ניהול קריירה לשיווק ומכירות?

על מנת לנהל קריירה נדרשות מהאדם מיומנויות תקשורת של ניהול שיווק ומכירות. מומלץ לדעת כיצד מנהלים משווקים ומוכרים את המותג הזה שקוראים לו "אני". צריך לתת תשובות לשאלות חשובות ובסיסיות כמו: מי אני כמותג מה ההבטחה שעונדת מאחורי? מה מבדל אותי ביחס לאחרים מבחינה מקצועית? ,היכן אני ממוצב? מי קהל היעד שיהיה מעוניין במותג הזה?, לאן אני רוצה להגיע? מה התוצאה שאני שואף להגיע אליה – מהם היעדים מה התפקיד?, ואיזו אסטרטגיה וערוץ לשיווק ומכירה תעזור לי להגיע אליהם. אלו הם בפירוש תהליכי ניהול שיווק ומכירה במהותם. 

אין לכם מיומנויות שיווק ומכירה לניהול קריירה? תרכשו אותן!

גם אם אתם מוכשרים באופן יוצא מן הכלל בתחומי העיסוק שלכם, וגם אם יש לכם כישורים מעולים במישור כזה או אחר – בהחלט יתכן שלא ניחנתם בכישורי שיווק ומכירות. זה לא אומר שלא תוכלו לרכוש אותם ולנהל בעזרתם את הקריירה שלכם בצורה המיטבית. אחת ההתמחויות שלנו ב"מגנוס ניהול שיווק תוצאות" היא להנחיל לכם את הכלים לניהול קריירה.

מה כולל ניהול הקריירה בשיטת השיווק והמכירות של מגנוס?

אנו במגנוס לניהול ושיווק בונים תוכנית לניהול הקריירה, מסייעים לכם לבנות אסטרטגיה וערוצי שיווק ומכירות, מותאמים לקריירה אליה אתם שואפים להגיע ולהוציאה לפועל בהצלחה.

  • הגדרת התחום והסטטוס בו האדם מעוניין – התקדמות בחברה כשכיר? הקמת עסק עצמאי? באיזה חברות מעוניין לעבוד? וכו'.
  • מיתוג – באמצעות תחקור, איסוף מידע על האדם, אנו בונים לו מיתוג שבאמצעותו ינהל את הקריירה שלו. המיתוג מורכב מניסיונו של האדם – כל מה שעשה עד כה, באיזה עולמות עסק, מה אהב ומה פחות, במה הוא מצטיין ובמה פחות, מהם כישרונותיו והחלקים שיסייעו לו להצליח בתפקיד/תחום המבוקש, מהם החסמים שלו, מה ההבטחה שעומדת מאחוריו, מהם תחומי העניין שקרובים לליבו, מהם ערכיו, מהו סגנון החיים שלו ועוד.
  • בידול – אנו בודקים ומגבשים- מה מבדל את האדם בתחום שלו, בעיסוק שלו, בתפקיד שלו בהשוואה לאחרים הפועלים באותו תחום.
  • מיצוב – אנו בודקים את האדם דרך עיני לקוחותיו הקיימים או הפוטנציאליים: האם הוא נתפס כיוקרתי או עממי, חדשני או סולידי, וכו'. המיצוב של איש הקריירה הוא הבסיס לשיווקו ומכירתו כמותג, וכן לניהול הקריירה שלו. בעזרת המיצוב נדע איזה מסרים על האדם להעביר כדי לממש את יעדי הקריירה שלו.
  • איסוף מידע על השוק – כדי לבדוק עד כמה התפקיד/העיסוק/העסק הינו נדרש, עד כמה השוק רווי בו וכיו"ב.
  • קביעת מטרות – על סמך כל המידע שנאסף על האדם והשוק, נגדיר איתו מטרות קריירה ריאליות.
  • ערוצי שיווק ומכירה – פיתוח ויישום ערוצי שיווק ומכירה לניהול קריירה בצורה המיטבית.

 

אורנית מגנוס שיווק

לייעוץ ראשוני עם אורנית מגנוס מומחית לשיווק