שיווק רפואי
ניהול שיווק ומכירות בתחום הרפואי
רוצים להיות עסק רפואי מצליח? מעוניינים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם?
אתם זקוקים לשיווק רפואי מקצועי והוא מתחיל כאן.
מהו שיווק רפואי?
שיווק רפואי הינו תחום מומחיות ייחודי בתוך עולם השיווק והמכירות, הדורש ידע רב-תחומי וניסיון עשיר, הן בתחומי השיווק והמכירות והן בהיכרות עם הענף הרפואי על מגוון מרכיביו וצרכיו. כל עסק רפואי – מרכז, קליניקה או מכון – צריך שיווק ומכירות מהוקצע ויעיל שיעמוד מאחוריו. מערך כזה יסייע לעסק להגדיל את הנראות שלו, ליצור קהל לקוחות גדול, ולדאוג לשימורו ולהרחבתו. במסגרת השיווק הרפואי נבנית תכנית שיווקית ומכירתית המיושמת בפועל ביעילות ובאפקטיביות.
מדוע נדרש שיווק רפואי המבוצע בידי המומחים בתחום?
שיווק רפואי דורש מומחיות וזמן. לרופאים המנהלים מכונים רפואיים או מרפאות פרטיות אין זמן, והמומחיות שלהם ממוקדת בתחום אחר. לפיכך, רובם "לא מגיעים לזה", וכתוצאה מכך נושא השיווק והמכירות אינו מטופל כהלכה, אם בכלל. ההשלכות "להתנהלות" כזו הינן משמעותיות בעידן בו קהלי היעד פחות נשענים על המלצות, ויותר מקבלים החלטות תוך שימוש מושכל ברשתות חברתיות ואיסוף מידע באינטרנט. מרפאה או מרכז רפואי, או חברה רפואית, שאינם נוכחים באינטרנט, או שאינם מוצגים באופן המבליט את ייחודם ובידולם על פני מתחריהם – אינם קיימים עבור אלפי לקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת, מערך שיווק מתקדם ומקצועי יכול לייצר לגוף הרפואי מסלול שוקק בלקוחות חדשים הנכנסים אליו באופן שוטף, ובלקוחות שחוזרים אליו באופן שיטתי. מערך כזה דורש זמן, משאבים, ניסיון עשיר, ידע מקצועי ומיומנויות שיווק מתקדמות. מכיוון שנושאים אלה אינם נרכשים בפקולטה לרפואה, מן הראוי להיעזר במומחי שיווק ומכירות – להם "יש את זה".
יתרון השיווק הרפואי
בענף הרפואה בישראל פועלים אלפי גופים בהיקפים שונים. כדי שעסק רפואי יבלוט בשטח הוא צריך שיבחינו בו ושיוכל להיראות על ידי מקסימום אנשים. השיווק הרפואי העדכני המשתמש בפלטפורמות דיגיטל פופולריות מהווה יתרון עבור כל עסק רפואי. הוא חושף את העסק לעיניהם של מיליוני גולשים ברשת האינטרנט ובפרט ברשתות החברתיות. חשיפה משמעותית כזו מאפשרת לעסק הרפואי ליישם את המיתוג, המיצוב והבידול שלו במסגרת מערכת נגישה וזמינה למרב הלקוחות הפוטנציאליים מסביב לשעון.
כיצד בונים תכנית שיווק רפואי
בבניית אסטרטגיית השיווק הרפואי עבור לקוחותינו אנו מתמקדים ב-5 נושאים עיקריים:
• מיתוג – יצירת מיתוג אחיד, מקצועי ואיכותי
• בידול – הבלטת ייחודו של העסק הרפואי
• מיצוב – מיצוב העסק הרפואי ביחס למתחרים
• הגדרת קהלי יעד – התאמת תכני שיווק ומכירה בהתאמה לקהלי היעד של העסק הרפואי
• בחירת ערוצי שיווק – התאמת ערוצי השיווק והמכירות לצרכי העסק הרפואי ולמשאביו
יישום אסטרטגיית השיווק הרפואי
לאחר בניית תכנית השיווק הרפואי בהתאם להגדרת האסטרטגיה, מגיע שלב היישום בו אנו מציעים את
מגוון הכלים המאפשרים להקים מערך שיווק ומכירות מיטבי לעסק הרפואי:
• הקמת מערכים מקצועיים של מכירות ושירות לקוחות
• הקמת אתר אינטרנטי ועמוד עסקי בפייסבוק
• פרסום מדויק ואפקטיבי בפלטפורמות הדיגיטל וברשתות החברתיות
• המרת לידים ללקוחות בפועל
• קידום אורגני וממומן בגוגל
• יצירת שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים
• ניהול משברים והתמודדות עם ביקורת שלילית בערוצי השיווק השונים
המומחיות של מגנוס בשיווק ומכירות בענף הרפואה
שיווק ומכירות בענף הרפואה זו מומחיות מיוחדת אצלנו במגנוס – זה מה שקורה כשמצוידים בכ-27 שנות ניסיון בניהול שיווק ומכירות של מרכזים רפואיים. לאורך השנים רבות ניהלה אורנית מגנוס את מערך השיווק והמכירות של מכון מור על 17 סניפיו ו-7 חברות הבת שלו. העבודה כללה ניהול מלא של כל התהליכים השיווקיים והמכירתיים, החל מהתכנון, דרך הביצוע במגוון המדיות כולל הדיגיטל, ועד להדרכת ואימון לטיפול בהתנגדויות ומתן מענה איכותי בתהליכי שירות לקוחות.
המומחיות של מגנוס משתקפת בהיכרותני המעמיקה עם ענף הרפואה, בראייה אסטרטגית רחבה של ניהול השיווק והמכירות של הארגונים הפועלים בו, וביכולת חדה לזהות חסמים ומניעים של גורמים שונים במסגרתו. מיומנויות הביצוע הגבוהות שלנו בתיכנון וביישום תכניות שיווק ומכירות, נובעות בין השאר מהבנת קשרי הגומלין של מרפאות, מכונים ומרכזים רפואיים עם קופות החולים, חברות הביטוח, ביטוחים משלימים,משרד הביטחון, גורמים עסקיים ואחרים.
כל עבודתנו מתבצעת כתכנית פעולה כוללנית. מגנוס אינה עוסקת רק בטכנאות פייסבוק או בפרסום נקודתי אלא, אנו פועלים במקצועיות במכלול השיווק והמכירות של העסק הרפואי, תוך התייחסות להתאמת מערך השיווק והמכירות הספציפי לכל עסק.
כיום אנו מנהלים במגנוס מערכי שיווק ומכירות של מרפאות ומכונים רבים, מסייעים להם לבנות אסטרטגיה וערוצי שיווק ומכירות, מותאמת לתקציביהם וליעדיהם, ולהוציאה לפועל בהצלחה. אנו מובילים תהליכים מדויקים ומתוכננים של שיווק ומכירות, שהופכים כל מרפאה ומכון למותג נחשב ומצליח.